MARKNADSFÖRING HJÄLP MIG
HJÄLP MIG ATT SVARA PÅ DOM HÄR FRÅGORNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. Vilka typ av budskap är lämpliga att förmedla via tv-spotar?
2. Vad står det i marknadsföringslagens generalklausul?
3. Vilka krav ställer marknadsföringslagen för att man ska få använda ordet realisation?
4. Får vem som helst göra en konkursutförsäljning?
5. Hur kan en vilseledande förpackning se ut?
6. Vad menas med vilseledande reklam?
7. Vilka krav ställer marknadsföringslagen för att man ska få använda ordet slutförsäljning?
8. Vad händer om man bryter mot någon av förbudsparagraferna i marknadsföringslagen? Beskriv gången.
9. Vilka två kriterier styr när man bedömer om en annons är könsdiskriminerande?
10. Vad menas med att säljaren alltmer har blivit en konsult?
11. Ge exempel på verksamheter där personlig försäljning används.
12. Vilken roll har butiksförsäljaren gentemot konsument?
13. Nämn någon produkt som säljs genom hemförsäljning.
14. Varför åtar sig en försäljare att sköta hyllorna för en butik?
15. Vilka är de vanligaste försäljningssituationerna vid business to business?
16. Förklara pyramindmodellen och dess tre nivåer.
17. Ge exempel på hur en säljare hittar de "heta" kunderna.
18. Beskriv vilka delar som ingår i ett säljsamtal.
19. Nämn några sätt på vilka en säljare kan förbereda ett möte med en kund.
20. Hur bör uppföljningen av ett säljsamtal ske?
21. Har du några råd till en säljare?
22. Nämn några områden där IT används.
23. På vilka olika sätt kan IT användas inom försäljning?
24. Hur används IT inom kommunikation?
25. På vilket sätt kan en kunddatabas användas i marknadsföringen?
26. Vilka fördelar har Internet som medium?
27. Hur använder företag Internet i marknadsföringen?
28. Vad menas med intranet?
29. Hur används intranet i marknadsföringen?
30. Hur används IT som säljstöd?
31. Vad menas med massmedier?
32. Vad menas med mediemix?
33. Varför gör man en kontaktpunktsanalys?
34. Förklara begreppen räckvidd, frekvens och impact.
35. Nämn ett medium som har stor räckvidd.
36. Nämn ett medium som är lämpligt att använda om man vill ha hög frekvens.
37. Nämn ett medium med stor genomslagskraft dvs impact.
38. Vilken är skillnaden mellan direktmarknadsföring och direktreklam?
39. Ge exempel på en sales promotionåtgärd.
40. Vad menas med event marketing?
41. När kan sponsring av ett fotbollslag vara lämplig marknadsföringssatsning? Nämn några produkter.
42. Vad menas med public relation, PR?
43. Hur kan PR användas i marknadsföringen?
44. Nämn några metoder för hur mediepengarna kan fördelas över tiden.
45. Ge exempel på ett kampanjmål.
46. Vilka delar ingår i en brief?
47. Vilka två delar ska man tänka på när man gör en annons?
48. Nämn några rumregler för innehållet i ett annonsbudskap.
49. Vilken funktion kan bilden ha i en annons?
50. Hur ska rubrikerna användas i en annons?
51. Vad bör man tänka på när man skriver brödtexten i en annons?
52. Vad bör man tänka på när man utformar reklam på stortavlor?
53. Vad bör man tänka på när man utformar reklam i en broshyr?
54. Vilka problem med marknadsföringen kan uppstå pga olika länders silkda kulturer?
55. Varför satsar företag på utlandsförsäljning när det kan vara så svårt?
56. Vilka tre vägval finns om ett företag ska satsa på utlandsmarknader?
57. Vad bör ett företag tänka på när det ska välja marknad?
58. Vad bör ett företag tänkapå när det utformar marknadsföringen på en utländsk marknad?
59. Vad menas med glokalisering?
60. Nämn en fördel med att använda agent istället för eget säljbolag.
61. Nämn en fördel och en nackdel med joint ventures allisanser.
62. Förklara på vilket sätt franchising kan vara ett alternativ till en export av produkten.
kan alla mina 3 läsare hjälpa mig :) 20 frågor var, peeeeeerfekt!
1. Vilka typ av budskap är lämpliga att förmedla via tv-spotar?
2. Vad står det i marknadsföringslagens generalklausul?
3. Vilka krav ställer marknadsföringslagen för att man ska få använda ordet realisation?
4. Får vem som helst göra en konkursutförsäljning?
5. Hur kan en vilseledande förpackning se ut?
6. Vad menas med vilseledande reklam?
7. Vilka krav ställer marknadsföringslagen för att man ska få använda ordet slutförsäljning?
8. Vad händer om man bryter mot någon av förbudsparagraferna i marknadsföringslagen? Beskriv gången.
9. Vilka två kriterier styr när man bedömer om en annons är könsdiskriminerande?
10. Vad menas med att säljaren alltmer har blivit en konsult?
11. Ge exempel på verksamheter där personlig försäljning används.
12. Vilken roll har butiksförsäljaren gentemot konsument?
13. Nämn någon produkt som säljs genom hemförsäljning.
14. Varför åtar sig en försäljare att sköta hyllorna för en butik?
15. Vilka är de vanligaste försäljningssituationerna vid business to business?
16. Förklara pyramindmodellen och dess tre nivåer.
17. Ge exempel på hur en säljare hittar de "heta" kunderna.
18. Beskriv vilka delar som ingår i ett säljsamtal.
19. Nämn några sätt på vilka en säljare kan förbereda ett möte med en kund.
20. Hur bör uppföljningen av ett säljsamtal ske?
21. Har du några råd till en säljare?
22. Nämn några områden där IT används.
23. På vilka olika sätt kan IT användas inom försäljning?
24. Hur används IT inom kommunikation?
25. På vilket sätt kan en kunddatabas användas i marknadsföringen?
26. Vilka fördelar har Internet som medium?
27. Hur använder företag Internet i marknadsföringen?
28. Vad menas med intranet?
29. Hur används intranet i marknadsföringen?
30. Hur används IT som säljstöd?
31. Vad menas med massmedier?
32. Vad menas med mediemix?
33. Varför gör man en kontaktpunktsanalys?
34. Förklara begreppen räckvidd, frekvens och impact.
35. Nämn ett medium som har stor räckvidd.
36. Nämn ett medium som är lämpligt att använda om man vill ha hög frekvens.
37. Nämn ett medium med stor genomslagskraft dvs impact.
38. Vilken är skillnaden mellan direktmarknadsföring och direktreklam?
39. Ge exempel på en sales promotionåtgärd.
40. Vad menas med event marketing?
41. När kan sponsring av ett fotbollslag vara lämplig marknadsföringssatsning? Nämn några produkter.
42. Vad menas med public relation, PR?
43. Hur kan PR användas i marknadsföringen?
44. Nämn några metoder för hur mediepengarna kan fördelas över tiden.
45. Ge exempel på ett kampanjmål.
46. Vilka delar ingår i en brief?
47. Vilka två delar ska man tänka på när man gör en annons?
48. Nämn några rumregler för innehållet i ett annonsbudskap.
49. Vilken funktion kan bilden ha i en annons?
50. Hur ska rubrikerna användas i en annons?
51. Vad bör man tänka på när man skriver brödtexten i en annons?
52. Vad bör man tänka på när man utformar reklam på stortavlor?
53. Vad bör man tänka på när man utformar reklam i en broshyr?
54. Vilka problem med marknadsföringen kan uppstå pga olika länders silkda kulturer?
55. Varför satsar företag på utlandsförsäljning när det kan vara så svårt?
56. Vilka tre vägval finns om ett företag ska satsa på utlandsmarknader?
57. Vad bör ett företag tänka på när det ska välja marknad?
58. Vad bör ett företag tänkapå när det utformar marknadsföringen på en utländsk marknad?
59. Vad menas med glokalisering?
60. Nämn en fördel med att använda agent istället för eget säljbolag.
61. Nämn en fördel och en nackdel med joint ventures allisanser.
62. Förklara på vilket sätt franchising kan vara ett alternativ till en export av produkten.
kan alla mina 3 läsare hjälpa mig :) 20 frågor var, peeeeeerfekt!
Kommentarer
Trackback